Briefing

De solarindustrie kenmerkt zich door technisch jargon. De solarmarkt is een tikkie saai. Die saaie, nietszeggende info, zorgt ervoor dat veel mensen denken ‘zonnepanelen, ach laat ook maar’. Zonde. Vraag: bedenk een campagne waarin we dit tackelen. Oplossing? De ogenschijnlijke zwakte als kracht gebruiken.

Resultaat

‘Proud to be boring’. Saai als speerpunt van de campagne. Hiermee laten we de doelgroep zien dat desinteresse in zonnepanelen heel begrijpelijk is, maar aanschaf niet in de weg hoeft te staan. En: goede zonnepanelen zijn saai, want saai werkt altijd en biedt garantie. Er gebeurt nooit wat mee, saaai! Gelanceerd in vijf landen via twee films, radio, OOH en diverse online middelen. Creative Directors: Ingmar Larsen & Mark Goede. Copy: Mark Goede. Productie: Holy Fools. Director: André Maat. Bureau: This Agency. Klant: Denim Solar. De campagne is inmiddels genomineerd voor een SAN-award (2024).

Over mij
Freelance Copwyriter
Denim Solar
Proud to be Boring (SAN-nominatie ‘24)
Wauwau
RIP Glasvezelmonopolie
Solarclarity
Vakantiebaan 2.0
CheapTickets
Je ticket naar..
Bever
TOV guide & Diverse campagnes ‘22-‘23
Blendin (nu Welcome App)
Nieuwkomer zoekt local
Transavia
De Thuisblijvers
Denim
Zonnepanelen simpel geregeld
OG
Schoon tanken. Doe het voor morgen.
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Stichting de Buurt
Payoff & Manifest
Dustin
Die nieuwe van IT
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
OneWorld
Lees je bewust (wervingscampagne)
Effectory
4 radiocommercials BNR
Transavia
Christmas 365
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Introductiecampagne
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online